Книга – подорож в Мілані, Павії, Брешії, Комо, Кремоні та інших місць Ломбардії, яке можуть собі дозволити тільки обрані.

Автор книги Аркадій Іполитів, письменник, вчений-мистецтвознавець, знавець-мандрівник, ведучи читача на саму блискучу з усіх можливих екскурсій не тільки розповідає, що подивитися, але і відкриває, як побачити.

Уривок з книги: …При всій своїй вислизає подвійності посмішка Леонардо існує в нашому світі як даність. У Мілані вона відчутна як ніде. Досить відійти від центральної пьяцца Дуомо і трохи заглибитися в плетиво вулиць за площею Дуомо, ще зберігають спогад про планування старого Мілана, як вона промайне то розчинена в готичному орнаменті, прикрашає вхід у стародавні палаци начебто Каза Барбо і Каза деї Борромеи, то в поблекших візерунках кладки стін з цегли старого, то в дивній архітектурі Каза дельї Оменони з її змученими бородатими гігантами-каріатидами, то в ангелах на капітелях церкви Санта Марія ді Брера з їх зачесаним назад, як у сучасних модників, довгими і густими волоссям і маленькими, гострими крилами, то в галереях-переходах, заставлених легкими колонами, не дотримуються ніякого ордера. Леонардовская посмішка ковзає по стінах церков, по особам мучениць, пустельників і їх спокусників, заповнюють фрески міланських художників XVI століття, – очолює міланську школу Бернардіно Луїн, а Луїн і іже з ним зазнали настільки сильний «шок Леонардо», що міланські роботи цього часу мають загальну назву – «леонардески».

Особенно Ломбардия. Образы Италии XXI

Уривок з книги: …Яскравим, майже карикатурним прикладом ліберті є будинок на розі віа Джузеппе Сарторі та віа Марчелло Мальпігі, веселейшая примха belle epoque, з вийнятими балконами та вікнами, з фресками на золотому тлі, з голими дужими і ражими бабами й мужиками, з соковитою зеленню пальм і кипарисів, – баби з гітарами, мужики з виноградом, всі веселі і здорові, але не без декадансу, з родзинкою, на всю пре Альфонс Муха і київщина, адже Альфонс Муха київщину з парижчиной так переплутав, що час від часу вони стають не відрізняються. Пре у той самий 1913 рік, коли київщина з парижчиной переплуталися і який тепер в нашій вітчизні настільки шанований. Будинок – точнісінько розписна сигарна коробка цього веселого часу, а внизу розташований ресторан Panino giusto з кращими в Мілані сендвічами, настільки ж складно скомпонованими, як і архітектура будинку.

Особенно Ломбардия. Образы Италии XXI

Замки, собори, палаци, картини, вулиці, площі, статуї і ресторани оживають, стають знайомі, цікаві, дихають подробицями і знаходять міміку Леонардо, Арчімбольдо, Наполеона… Картезіанці і шартрез, гусяча ковбаса і «дурна яловичина», міланські ворожки і гримасничающие маскарони… Перше бажання читає – озброївшись книжкою, терміново летіти в Італію і побачити її новими очима.

Особенно Ломбардия. Образы Италии XXI

Уривок з книги: …Кожен вечір, в час призначений, в центрі Мілана з’являється безліч столиків, покритих довгими скатертинами і прикрашені написом італійською: «Ворожимо за картками і по руці». На столах запалені свічки, а за столами сидять маги, в основному дядечки й тітоньки поважного віку і пристойного вигляду. Часто вони сидять одні, і в самоті виглядають досить заурядно; але часом до них підсідає клієнт, і тоді по столику розлітаються карти таро, з розсипи вискакують Вежі, Дияволи і Лицарі Монет, маги схиляються над простягнутою їм долонею, і шепочуть щось, і їх пересічні столики виглядають заманливо таємниче, полум’я свічки в скляному ковпаку коливається, граючи відблисками на обличчях ворожок, гадалков (чоловіків мало не більше, ніж жінок) та їх реципієнтів, так що міланські вулиці набувають схожість з полотнами Герарда Хонхорста, голландського художника XVII століття, який провів більшу життя в Італії, де він закохався в живопис Караваджо і де був прозваний Герардо делла Ноті, Нічним Герардо. Його картини сповнені ворожок, концертів і гулянок, зображених при тремтливому світлі свічки, і їх багато в італійських музеях. Магічних столиків більше всього на віа Фіорі Кьяри, вулиці Світлих Кольорів.

Особенно Ломбардия. Образы Италии XXI

Іполитів Аркадій
Особливо Ломбардія. Образи Італії XXI

Видавництво «Колібрі»